joi, 23 iulie 2009

Pentru ei (da.pentru voi.mariile voastre "preaverzi" si neimplinite)

Le-am spus. Le-am spus de o mie de ori. Dar continua sa isi imprastie, fericiti si inconstienti, culorile pe ziduri. Si le-am spus:"culoarea voastra nu se ma intoarce...e acum si aici...insa asa, in timp, devine tot mai stearsa; si voi...VOI o irositi acum si atunci veti fi palizi si veti incerca sa straluciti din nou. O sa va agatati de culorile altora ca niste hiene triste, o sa fiti slabiti si uscati."

Isi pleaca pentru cateva clipe capetele in pamant pentru ca stiu ca am dreptate si apoi cu ochii lacomi se privesc unii pe ceilalti si continua sa sa-si ranjeasca la gandul ca isi vor imprastia culorile, le vor amesteca din nou si vor uita ca intotdeauna de tot ce-i inconjoara.

In tot timpul asta stau si ii privesc. M-am resemnat. Cuvintele mele se agita la fel in aer si cad moarte la pamant si tot eu le aud ecoul nechemat in gand. Ei rad in continuare, insinueaza curcubeie in mintea lor cetoasa si tot ranjesc mereu, si iarasi dau din aripi greu.

As vrea sa-i vad pe toti, aliniati netoti, langa un camp cu flori cum sufla in papadii si sunt din nou copii. Doar peste 2 zile asa vor ei sa fie...si eu sa-i privesc din nou. Pe bune ca mi-e greu. De i-as lega de niste zmeie s-ar mai oprii putin si n-ar mai vopsi lumea lor ca poza in alta rama, ca si cum ei ar fi in universul lor mai mic, scuipand culoare in jur, cei fericiti si fara rana.

Dar zmeie nu mai sunt, le-am inaltat in vant ca sa le vada ei, sa ii chem sa tina in frau culoare vie dar le-au vandut hainii ...pe un gram de nebunie. Si ei stropesc mereu spre soare, imprastie culoare...si rad, momai cum sunt, se prabusesc scuipand.

3 comentarii:

  1. Este bine inteles ca perceptia ta in legatura cu realitatea si irealitatea este total eronata.Si in special nu inteleg de ce iei toate astea ca pe un lucru rau.Lumea pe care o cunoastem cu totii este plina pana in gat de nedreptati si cruzime,tristete si inumanitate.Culorile ce iti creaza o lume total diferita fata de ce vezi tu sunt un mod de ati lasa temerile si nemultumirile deoparte si de a vedea partea plina a paharului.In ziua de azi omul este dominat per-total de societate neavand libertatea de a mai gandii pentru el.Si sper ca prin aceste cuvinte sa te ajut si pe tine sa maresti inca umpic lumina alb-pura din spatele siluetei negre. Franky 3in1

    RăspundețiȘtergere
  2. Inteleg Franky ce spui tu insa poti face o sumedenie de alte lucruri mai sanatoase pentru ca lumea in care traiesti sa para un pic mai colorata insa voi(va stiti voi) ati ales o metoda toxica si nesanatoasa. Este ok si ce faceti voi insa numai ocazional dar cand ajungeti la stadiul in care numai asa "vedeti" culorile din jurul vostru si numai fiind "verzi" aveti satisafactii si va simtiti impliniti nu faceti decat sa imi treziti sentimente de mila. Nedreptatile si cruzimea sunt o parte din lumea noastra dintotdeauna dar asta nu trebuie sa devina pretexte sa ne cufundam in inconstienta doar ca sa ne simtim bine pe moment.

    RăspundețiȘtergere
  3. Să-ţi zic ceva despre aceste culori!

    Se făcea că o casă verde se desena
    între pleoapele mele,
    ca o mare verde pe irişii lui Dumnezeu,
    ca o mare de iarbă.

    Şi se mai făcea că-mi vedeam chipul
    în fereastra ei verde,
    la fel de verde precum iarba păscută
    de boii Domnului.

    Mi se năzărea atunci
    că mă atinge îngerul,
    cu aripi de iarbă,
    ca frunzele Domnului.

    Mă schimbam deodată în galben,
    ca pepenii galbeni,
    ca o vitrină cu fir de aur pe margini.

    Mai departe mă schimbam în roşu aprins,
    precum ridichile Domnului.

    Şi tot aşa, până se făcea ziuă,
    Dumnezeu picta cu mine pereţii casei,
    şi ferestrele,
    şi focul aprins pe jumătate,
    şi damigeana cu vin.

    Ce de culori, Doamne, în visul acesta,
    aşa cucernic, aşa complicat,
    cum îl ştii.

    Ai dreptate Laura! Toată istoria lumii s-a întemeiat pe nedreptăţi şi cruzimi. Tot atât de adevărat este că, forul care ar fi trebuit să promoveze bunătatea şi mila în sufletul oamenilor, şi anume biserica, şi-a promovat "mila" prin cele mai multe nedreptăţi şi cruzimi. Şi totuşi, lumea se mişcă în continuare, mai mult decât vor să accepte cei "verzi". Aşa cum a zis Galileo: "E pur si muove..."
    Felicitări pt fantezii! Ţine-o tot aşa!

    RăspundețiȘtergere